Bintang Hobart...







Bintang hobart kelip-kelip mengalun lagu rindu...

Asakan angin dari mount wellington menghakis kulit-kulit manusia....

Dengkuran anjing dan manusia sayup semakin hilang...

Sedang anjing masih berzikir dalam dengkuran...

Manusia berdengkur sambil menjlat tulang...

Bintang hobart kelip-kelip mengalun lagu rindu...

Ombak menyambut kepulangan kapal-kapal yang berlabuhan...

Bulan malam ini hilang dek awan...

Anak kapal mengeluh panjang kerana cahaya yang kurang...

Bila gelap barulah mencari sang bulan... 

Bintang hobart kelip-kelip mengalun lagu rindu...

Kalau lah rindu bisa terbangkan aku ke sana...

Sudah lama burung-burung pupus di tasmania...

Izin kan aku menyebut nama mu berulang kali...

Untuk malam ini...

Dan malam-malam yang seterusnya...


Sebut lah nama ku di langit sana...

Walau bukan siapa hamba di bumi ini...

Sudah lama terbiar di tanah gersang ini...

Biarlah aku kembali bertaut di tali hidup ini...

Rindu kian pudar... Menipu aku dalam selimut coklat...

Biar kan aku menipu... Supaya nanti aku akan rindu yg sebenar rindu !

Bintang hobart kelip-kelip mengalun lagu rindu...

Izinkan aku belajar untuk merindu...

Izin kan aku belajar dengan menipu...

Hanya malam ini...


...





....



....




......






.........



........... Hanya malam ini............













Bintang hobart kelip-kelip mengalun rindu~

0 pendapat sahabat: